Tuesday 10 May 2011

Satan I Gatan



I och med att jag har flyttat hem till Sverige så känns det inte mer än rätt att inviga mitt först svenska blogg inlägg.

Jag flyttade ju, som de flesta redan vet, tillbaka till Gbg för CK’s skull. Det funkade inte riktigt som det skulle med tanke på hur promiskuös den där killen var. Men vad hade jag att vänta mig av någon som funderade på en porr-karriär innan vi träffades?

De säger att kärleken är blind, men jag vet inte riktigt om det var fallet när det kom till mig och Christofer. I all ärlighet så var det ju trots allt jag som i början avfärdade hans intensiva uppvaktningar för att jag inte trodde att det var något att ha. Att han sen lyckades övertala mig att flytta hem igen hade absolut ingenting att göra med att jag var så in i helskota trött på London. Nej, nej. Absolut inte. Eller?

De säger ju att alla händelser har en anledning och kanske ver anledningen till vårat möte just detta att jag skulle befinna mig där jag är just nu; hemma i Sverige bland gamla goda vänner och familj. Eller går anledningarna ännu djupare än så? Kanske finns det andra grunder till att jag befinner mig just här just nu. Vem vet?

Som så många gånger förr så väljer jag bara att följa strömmen och se vart den leder mig. Jag har aldrig tyckt särskilt mycket om att planera för mycket eller sätta etikett på saker och ting.
Som min underbara kusin Dado brukar säga; It iz wot it iz!

Och så är det. Min vistelse här har resulterat i mången fina grejor. Jag har träffat några fantastiska nya vänner som har kommit att betyda mycket. Jag har ett grymt jobb som assistent till en Hot Shot på Volvo. Jag har återupptagit kontakten med min familj efter år av tystnad. Sommaren nalkas. Solen skiner. Fåglarna kvittrar. Lycka!

Jag ler och jag är glad. Luften är full av endorfiner. Kanske till och med lite kärlek. Jag drar ett djupt andetag och njuter. Jag passar på nu, för det kanske inte varar för evigt.

Men vem vet? Inte du. Vem vet? Inte jag. Vi vet ingenting nu. Vi vet inget idag…

Men satan i gatan vad det känns bra! (",)

Dan x

1 comment: